اهمیت پوشاک ورزشی

رکابی حلقه‌ای لیزری مردانه کد TOM0104 - مدل پاور اتم

اهمیت پوشاک ورزشی؛ از نماد ورزش تا محافظت از آسیب

انجام صحیح حرکت‌های ورزشی، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از این عوامل مهم، خرید کفش و لباس ورزشی مناسب است. میزان اهمیت پوشاک ورزشی تا آنجاست که می‌تواند روی اجرای صحیح حرکات ورزشی تاثیر بسزایی بگذارد. هر حوزه ورزشی، دارای پیراهن مخصوص به خود است که به نمادی از آن تبدیل خواهد شد. به‌عنوان مثال، لباس مناسب ورزش ایروبیک با لباس مناسب برای ورزش‌هایی مانند فوتبال، بدنسازی و… متفاوت است. برای درک بیشتر اهمیت لباس ورزشی، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

لباس ورزشی چیست؟

لباس های ورزشی نوعی از پوشاک هستند که به‌طور خاص، برای فعالیت‌های ورزشی و حرفه‌ای طراحی می‌شوند. مهم نیست در چه حوزه‌‌ای از تربیت‌بدنی فعالیت می‌کنید؛ در هر حال، انتخاب و خرید لباس ورزشی مناسب، بسیار مهم و ضروری است. علت این امر این است که این پوشاک به ورزشکاران کمک می‌کنند تا در حین فعالیت‌های ورزشی، عملکرد بهتری داشته باشند و در لباس، احساس راحتی کنند. رکابی و تاپ ورزشی باید از موادی ساخته شوند که به خنک و خشک نگه‌داشتن ورزشکاران کمک کنند. در واقع، بهترین لباس ورزشی، باعث دفع عرق و کاهش تجمع اسید لاکتیک خواهد شد. همچنین لباس های بدنسازی و ورزشی مناسب، در افزایش جریان خون نیز تاثیر می‌گذارند. به‌طور کلی، انواع لباس ورزشی شامل موارد زیر می‌شوند:
● لباس ورزشی بدنسازی؛
● لباس بسکتبال؛
● لباس فوتبال؛
● لباس و شلوار پیاده‌ روی؛
● لباس دو ماراتن؛
● لباس یوگا-پیلاتس؛
● لباس مناسب ورزش ایروبیک؛
● و… .

men tshirt TSM0104 6 min

اهمیت لباس ورزشی

با خرید پیراهن ورزشی مناسب، می‌توانید از خود در برابر برخی از آسیب‌های احتمالی در حین فعالیت محافظت کنید. این امر باعث افزایش اعتماد‌به‌نفس شما در طول تمرین نیز خواهد شد. لباس‌ های ورزشی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که سطح خاصی از محافظت را در طول فعالیت ورزشی فراهم ‌می‌کنند. از آنجا که پارچه این لباس‌ها، سبک و قابل‌ تنفس است، به شما کمک می‌شود که در حین فعالیت ورزشی، خنکی و راحتی را احساس کنید. از دیگر مزایا و موارد اهمیت لباس ورزشی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

محافظت در برابر آسیب

محافظت از آسیب، مهم‌ترین ویژگی انواع لباس ورزشی است. پوشاک ورزشی استاندارد، می‌توانند تا حدودی از ورزشکاران در برابر بریدگی، خراش و کبودی محافظت کنند. برای مثال، پوشیدن کمربند وزنه‌برداری، باعث محافظت از کمر و مرکز بدن ورزشکار خواهد شد. برخی لباس‌ های ورزشی دارای وسایل جانبی نیز هستند که احتمال وقوع برخی آسیب‌ها برای ورزشکاران را کم می‌کنند. برای مثال، پوشیدن وسایل حفاظتی مانند بالشتک روی آرنج، زانو و ساق پا نیز مهم است. با خرید پیراهن ورزشی با این بالشتک‌ها، می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌هایی مانند شکستگی و رگ‌به‌رگ‌شدن پا در حین بازی جلوگیری کرد.

راحتی و تحرک

راحتی و تحرک، مهم‌ترین نکاتی هستند که هنگام خرید لباس ورزشی باید به آن‌ها توجه کنید. جنس لباس ورزشی باید قابل تنفس باشد تا عرق در آن تبخیر شود. پوشاک ورزشی باید به‌خوبی با اندام شما تناسب داشته باشند و به شما اجازه حرکت دهند. این موضوع به‌خصوص هنگام خرید لباس ورزشی بدنسازی، نکته مهم و قابل توجهی است. یک لباس بدنسازی مناسب، از پوست در برابر خراش‌ها، برآمدگی یا کبودی‌های ناشی از تماس با تجهیزات باشگاهی محفاظت می‌کند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات انواع لباس ورزشی، این است که باید سبک باشند و در حین انجام فعالیت، احساس سنگینی نکنید. تمام این موارد، به ورزشکار کمک می‌کنند تا شانس موفقیت او در رقابت ورزشی بالاتر رود.

تنظیم دما

لباس و تاپ ورزشی در طول فعالیت ورزشی، نقشی اساسی در تنظیم دمای بدن ایفا می‌کنند. در واقع، این لباس‌ها به ورزشکار کمک می‌کنند که احساس راحتی کند و عملکرد بهتری داشته باشد. یک لباس بدنسازی زنانه و مردانه باکیفیت، باعث می‌شود که هنگام گرم‌شدن هوا، فرد احساس خنکی کند. هنگام کاهش دما نیز لباس ورزشی بدنسازی مناسب، بدن ورزشکار را گرم نگه می‌دارد. هنگام خرید لباس بدنسازی و ورزشی، باید به جنس لباس توجه کنید؛ جلوگیری از ورود سرما به لباس، نکته‌ای حائز اهمیت است. همچنین پوشاک ورزشی، باید فرد را از هرگونه رطوبت یا عرق موجود در محیط حفظ کنند.

محافظت در برابر اشعه فرابنفش

اگر در یک محیط روباز باید فعالیت ورزشی داشته باشید، محافظت از پوست در برابر خورشید و آفتاب‌سوختگی، برای شما بسیار ضروری است. اهمیت لباس ورزشی آنجا خود را نشان می‌دهد که می‌خواهید بدون نگرانی از اشعه خورشید، فعالیت‌های ورزشی خود را به‌راحتی انجام دهید. بهترین لباس ورزشی، از پارچه‌های سبک ساخته‌شده با UPF است که در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند. استفاده از کلاه و کفش و لباس ورزشی مناسب نیز می‌تواند شما را از اشعه آفتاب در امان نگه دارد. شلوار پیاده روی نیز بهتر است از این ویژگی برخوردار باشد تا با خیال راحت بتوانید مسافت‌های زیادی را قدم بزنید.

فاکتورهایی که در انتخاب لباس ورزشی باید در نظر گرفت

هنگام خرید لباس ورزشی بدنسازی، نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. جنس پارچه این پوشاک باید راحت و قابل تنفس باشد. به‌طور کلی، جنس پارچه پوشاک ورزشی از جمله پارچه لباس بدنسازی بانوان و مردان، اگر بیش از حد ضخیم یا سفت باشد، می‌تواند باعث ناراحتی و مانع از انجام درست حرکات ورزشی شود. بهترین لباس ورزشی مردانه و زنانه، باید کاملا متناسب با فرم بدن باشد و حرکت‌های ورزشکار را محدود نکند. حتی لباس چسبان ورزشی هم نباید آنقدر تنگ باشد که فرد نتواند به‌راحتی حرکات خود را انجام دهد. دو فاکتور مهم دیگر، شامل موارد زیر می‌شوند.

متناسب‌بودن لباس با فعالیت ورزشی

انجام هر فعالیت ورزشی، مستلزم پوشیدن لباس متناسب با آن فعالیت است. اهمیت پوشاک ورزشی تا آنجاست که هر ورزش با لباس مخصوص به خود نیز شناخته می‌شود. در واقع، بارزترین خصوصیات کفش و لباس ورزشی مناسب، این است که باید نشان دهد که هر فرد، برای چه ورزشی آن را پوشیده است. بدون شک لباس مخصوص باشگاه بدنسازی با لباس استرچ ورزشی مردانه متفاوت است یا تاپ ورزشی دخترانه و پسرانه، نسبت به تاپ‌های معمول، متفاوت‌تر طراحی می‌شوند. شورت ورزشی نیز باید سبک باشد و در عین پوشاندن، فضایی راحت را برای حرکت فراهم کند. شلوار پیاده ‌روی نیز باید احساس سبکی و در عین حال، راحتی در راه‌رفتن را به شما هدیه دهد.

انتخاب پارچه‌های بادوام

هنگام خرید لباس ورزشی ارزان قیمت، به جنس پارچه توجه بسیار زیادی کنید تا به دلیل پرداخت هزینه کمتر، لباس بی‌کیفیتی را تهیه نکنید! پارچه‌ها باید از دوام و کیفیتی عالی برخوردار باشند. در خرید لباس بدنسازی زنانه و مردانه، باید توجه کنید که جنس پارچه به‌گونه‌ای باشد که از سایش و پارگی لباس های بدنسازی و ورزشی جلوگیری شود. جنس پارچه روی قیمت نیز تاثیر می‌گذارد. بدون شک خرید یک تاپ ورزشی دخترانه و مردانه باکیفیت، مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است؛ اما این تاپ می‌تواند تا سال‌ها، شما را از خرید لباس جدید، معاف کند. همچنین جنس مرغوب لباس بدنسازی مردانه و  زنانه  و لباس ورزشی، باعث می‌شود که بدن شما کشش و پتانسیل لازم خود را برای انجام حرکات سنگین نشان دهد.

کاپشن دو لایه کد 103 - مدل کوالا اتم

 

انواع پارچه لباس های ورزشی

اهمیت پوشاک ورزشی تا آنجاست که این لباس‌ها را می‌توان به‌منزله زرهی دانست که هنگام انجام فعالیت ورزشی، آن را بر تن می‌کنیم! دلیل مهم‌بودن پوشاک ورزشی و لباس بدنسازی زنانه و مردانه، تنها به داشتن یک ظاهر خوب خلاصه نمی‌شود. این لباس‌ها با مراقبت از بدن ورزشکار، وقوع آسیب و صدمه را کاهش می‌دهند. انواع موادی که برای بهترین لباس ورزشی مردانه و زنانه استفاده می‌شوند، تاثیر زیادی بر راحتی، سبکی و قابلیت تنفس لباس دارند. موادی که عموما برای انواع لباس‌های ورزشی استفاده می‌شوند، شامل موارد زیر هستند.

الیاف مصنوعی

طراحی پارچه‌هایی با الیاف مصنوعی، به‌گونه‌ای است که رطوبت را از بدن خارج می‌کند. احساس خنکی به هنگام فعالیت ورزشی یکی از مزایا و موارد اهمیت لباس ورزشی با الیاف مصنوعی است. همچنین این پارچه‌ها، یک لایه محافظتی در برابر سایش و بریدگی ایجاد می‌کنند.

الیاف طبیعی

پنبه و پشم، دو الیاف طبیعی و رایج هستند که هنگام خرید لباس بدنسازی زنانه و مردانه با آن‌ها مواجه خواهید شد. الیاف طبیعی به تنظیم دمای بدن شما در حین انجام فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند.

پارچه فنی

این پارچه‌ها به‌طور خاص برای فعالیت‌های ورزشی طراحی می‌شوند. پارچه‌های فنی یکی از رایج‌ترین جنس‌های لباس ورزشی محسوب می‌شوند که به تنظیم دمای بدن کمک می‌کنند. همچنین یک لباس ورزشی ارزان قیمت با پارچه‌های فنی، به کاهش تجمع عرق نیز منجر خواهد شد.

جنس‌های رایج در تولید لباس بدنسازی و ورزشی

دقت کنید که هنگام خرید لباس بدنسازی بانوان و مردان، نوع فعالیت ورزشی خود را باید در نظر بگیرید. بدون شک پیراهن استرچ ورزشی مردانه، برای برخی فعالیت‌ها مناسب و برای برخی دیگر نامناسب است. جنس لباس ورزشی را باید مطابق با نوع ورزشی که انجام می‌دهید، انتخاب کنید. این امر اهمیت پوشاک ورزشی را چند برابر می‌کند. در ادامه، به چند جنس رایج در تولید لباس بدنسازی و ورزشی اشاره می‌کنیم.

تیشرت آستین بلند نپال کد TSM0400 - مدل پرمیوم اتم

پنبه

بسیاری از لباس‌ها به‌خصوص تاپ ورزشی از جنس پنبه قابل تنفس و راحت است؛ اما این جنس برای فعالیت‌هایی با شدت بالا مناسب نیست.

پلی‌استر یا نایلون

این جنس سبک‌وزن است و به‌سرعت خشک می‌شود. پلی‌استر یا نایلون برای فعالیت‌های عرق‌آور مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری بسیار مناسب است.

پشم

این جنس گرم و عایق است؛ بنابراین، برای ورزش در هوای سرد و فضای روباز مناسب خواهد بود.

اسپندکس

این جنس انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی بیشتری نسبت به پارچه‌های دیگر ارائه می‌دهد.

اهمیت پوشاک ورزشی برای شرایط آب‌و‌هوایی مختلف

یکی از مهم‌ترین خصوصیات کفش و لباس ورزشی مناسب، این است که متناسب با آب‌وهوای محیط باشد. خرید پیراهن ورزشی مناسب، می‌تواند ضامن موفقیت شما در رقابت‌های ورزشی نیز شود؛ مثلا با خرید لباس بدنسازی مناسب، در انجام حرکات ورزشی شما سهولت ایجاد می‌شود. پس در مجموع، بسیار مهم است که خرید لباس ورزشی بدنسازی و سایر ورزش‌ها متناسب با آب‌وهوا باشد.

اهمیت پوشاک ورزشی در آب‌وهوای سرد

اگر در هوای سرد ورزش می‌کنید، اهمیت لباس ورزشی لایه‌بندی‌شده، بیشتر خواهد شد. پوشیدن چندین لایه لباس های ورزشی با پارچه‎‌های سبک‌وزن و قابل تنفس، شما را گرم نگه می‌دارد. البته الیاف مورد استفاده در این لباس‌ها، به‌گونه‌ای است که بدون اینکه بیش از حد احساس گرما و عرق کنید، باعث گرمی شما خواهد شد.

اهمیت لباس ورزشی در آب‌وهوای گرم

صحبت از هوای گرم که به میان می‌آید، پوشیدن لباس چسبان ورزشی رنگ روشن ضروری می‌شود. این پوشاک به انعکاس پرتوهای خورشید کمک می‌کنند و باعث می‌شوند که شما احساس گرما نداشته باشید. در خرید از فروشگاه لباس بدنسازی و ورزشی، به پارچه‌هایی مانند پنبه یا کتان توجه ویژه کنید. این پارچه‌ها جریان هوا را به‌خوبی از خود عبور می‌دهند و بدن شما را خنک نگه می‌دارند.

ست سویشرت و شلوار کد SEM0100 - مدل لایف اتم

اتم؛ ارائه‌دهنده لباس های ورزشی با کیفیتی عالی!

راحتی در تحرک و انجام صحیح حرکات ورزشی، نشان از اهمیت پوشاک ورزشی دارد. در این مطلب، با اهمیت این پوشاک و فاکتورهایی که هنگام مراجعه به فروشگاه لباس بدنسازی و ورزشی، باید به آن‌ها توجه کنید، آشنا شدید. برند اتم عرضه‌کننده انواع پوشاک ورزشی و لباس مخصوص باشگاه بدنسازی است. ما در اتم، متناسب با ورزش‌های مختلف، بهترین لباس های بدنسازی و ورزشی را به شما ارائه می‌دهیم. خوشبختانه خرید از مجموعه ما، تنها به خرید حضوری محدود نمی‌شود؛ در هر کجا که هستید، می‌توانید به‌صورت آنلاین، سفارش خود را ثبت کنید. برای دیدن انواع لباس بدنسازی بانوان و مردان، به سایت مجموعه اتم مراجعه کنید.

 

webrasam_developer
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *