برند اتمیوم با نام انحصاری اتم چگونه بوجود آمد؟
جمعی از جوانان خوش ذوق که در خارج ایران در حال تحصیل و تحقیق بودند در بروکسل بلژیک گرد هم آمده و با توجه به تخصصی که چندین سال کسب کرده بودند قصد ایجاد برند ورزشی پوشاک با تکنولوژی و رویکرد جدیدی را گرفتند. پس از انجام تمامی مراحل و ثبت برند اتم یا اتمیوم که هم کلمه ای ورزشی و انرژیی نهفته در درون داشت و هم نام بنای زیبای اتمیوم در بروکسل بلژیک بود که با معماری شاهکار و بی نظیری که داشت چشم تمامی بینندگان را خیره و مجذوب خود میکرد.
پس از استارت فعالیت و دغدغه ی وطن خود استارت و ثبت برند و فعالیت در ایران هم گرفته شد و هم اکنون برند اتم در ایران در حال فعالیت می باشد ازین رو چون ییکی از دغدغه های مهم هر برند انتخاب نام و فلسفه ی وجودی آن است. شاید باید برگی از درخت بر روی زمین بیفتد، تا اتفاقی شگفت انگیز رخ دهد.
محمدرضا غفاری (بنیانگذار برند اتم) در کنار شرکای تجاری خود و دوستانی مختصصی که گرد هم آورده بود پس از چندین سال تحقیق و بررسی پیرامون حوزه پوشاک وزشی در ایران متوجه ضعف بزرگ تولیدات داخلی و هجوم برندهای خارجی به صورت اورجینال و کپی به بازاربود. آنها شاهد پراخت قیمت های گزافی بود که به هیچ وجه با ارزش کالاهای خریداری شده منطبق نبود.
ازین رو برند اتم در ایران استارت خورد.
اما دغدغه ی اصلی چیست ؟
او در سنین کودکی، نوجوانی و جوانی انواع ورزشها را تجربه کرده بود و در همه ی رشته های ورزشی موفق بود اما به هیچ کدام از ورزش ها به دید حرفهای نگاه نمیکرد. او در سال ۱۳۹۵ متوجه حضور ورزش در زندگی خود و تاثیر ورزش بر سلامتی بدن و افکار خود شده بود. مطمئن بود هر فردی در کنار ورزش مورد علاقهاش موفقتر و بهتر زندگی خود را پیش می برد.
اهمیت ورزش؟
اهمیت ورزش کردن ماموریت اصلی، اتم شد.
نیاز بعدی در جامعه نگاه افراد به ورزش به دید سرمایه گذاری و اختصاص بالاترین سرمایهی هر فرد یعنی وقت او به ورزش بود. خلاء پوشاک مناسب حین ورزش و عدم توجه به کیفیت و اهمیت پوشاک ورزشی در رشته های مختلف ورزشی دغدغه ی بعدی تیم اتم شد.
آیا می توان محصولاتی در حد و اندازه ی برندهای ورزشی خارجی تولید کرد که در ایران با قیمتی بسیار مناسب تر بتوان عرضه کرد؟
جواب مثبت بود.
اما نام برندی که یک مجموعه میخواهد سرمایهی فکری، مالی و زمانی خود را برای آن صرف کند بسیار مهم است. نام برند میتواند همه چیز را تغییر دهد و یا همه چیز را خراب کند. پس از 2 سال جستجو و تست چندین کلمه با دوستان خود در بروکسل بلژیک که وظیفه طراحی و برنامه ریزی محصولات را بر عهده داشتند در مورد انتخاب برند در حال صحبت و مباحثه بودند که چشمش به ساختمان زیبا و منحصربفرد اتمیوم، بنایی منحصربفرد و بیاد ماندنی افتاد. انگار در میان تمام کلمات یک کلمه ساده اما عمیق، پررنگتر شد. اتمیوم، ترکیبی از اتم های به هم پیوسته بود. اتم ها پراز انرژی، شور و شوق و انگیزه اند.
مفهوم لوگوی اتم:
کانسپت کلی شکل لوگوی اتم الهام گرفته از ظاهر اتم ها و ساختمان اتمیوم بروکسل می باشد که توسط دایره ها و میله ها به هم متصل شده اند که نشان دهنده ی انسجام، قدرت و انعطاف پذیری بالاست.
همچنین ترکیب این 4 دایره با سه اتصال نشان دهنده ی مفهوم اصلی اتم به معنی دارا بودن حداکثر انرژی و توان است.
لوگوی انحصاری اتم از چهار دایره به هم متصل شده با مرکزیت دایره ای بزرگتر و اتصال به سه دایره ی کوچکتر . این لوگو اشاره به تشکیل دهندگان اصلی کل هستی یعنی اتم ها به عنوان پایه و اساس جهان هستی به عنوان دایره ای مرکزی و سه دایره ی دیگر سه عنصر اصلی تشکیل دهنده ی جهان یعنی آب، خاک و هوا هستند که به دایره ی مرکزی متصل و وابسته هستند.
ماموریت اتم MISSION:
ماموریت اتم نشان دادن اهمیت ورزش برای تمامی سنین بخصوص جوانان است چرا که آینده یک کشور در دست جوانان آن کشور است. در اهمیت ورزش همین بس که متخصصان مغز، تنها دو چیز را عامل اصلی بیش از ۸۰ درصد رشد مغز و اتصال کانال های جدید عصبی در مغز می دانند:
1. کسب تجربه های جدید در زندگی
2. ورزش (SPORT)
پوشاک اتم مناسب چه افرادی است ؟
اتم در دو لاین مردانه و زنانه برای سنین ۱۸ تا ۵۵ سال می تواند کاربردی و قابل استفاده باشد.
لاین دسته بندی کاربردی محصولات اتم
۱- TRAINING
لاین ترینینگ (تمرینی) اتم برای ورزشکاران در رشتههای مختلف ورزشی بخصوص برای تمرینات قدرتی و حرکتی تولید و طراحی شده است.
تکنولوژی بکار رفته:
- • ANTI-SWEAT
- • A-DRY
- • A-BREATH
- • SUPER ELASTIC
- A-SOFT
- A-ALASTIC
۲- RUNING
لاین رانینگ (دویدن یا هوازی) برای تمرینات هوازی، پیاده روی های صبحگاهی و تمرینات دسته جمعی با تکنولوژی A-DRY طراحی شده که بالاترین گردش هوا را برای شما به ارمغان می آورد.
تکنولوژی بکار رفته:
- • ANTI-SWEAT
- • A-DRY
- • A-BREATH
- • A-LIGHT
۳- WALKING (پیاده روی و لایف استایل)
لاین پیاده روی و لایف استایل برای افرادی که از پوشاک ورزشی برای لایف استایل روزمره استفاده می کنند طراحی و تولید می شود.
تکنولوژی بکار رفته:
- • ANTI-SWEAT
- • A-WARM
- • A-SOFT
- • A-DRY
- • A-LIGHT
اتم همراه قویترین مردان ایران یا مردان آهنین:
پوشاک ورزشی مردان آهنین ر نوروز 1403 که در شبکه های تلویزیونی 3 سیما و شبکه ورزش پخش شد توسط برند اتم تولید و ارائه گردید.
با توجه به وضعیت آب و هوایی محل برگزاری مسابقات جزیره ی زیبای کیش، از پارچه های تخصصی با درصد کارشناسی پنبه و پلی استر اسفاده شد.