لباس ورزشی مناسب تمرین در هوای گرم تابستان

men tshirt 18 min 1

 

تابستان زمان خوبی برای ورزش کردن، افزایش آمادگی جسمانی و رسیدن به اندام ایده‌آل است. رفتن به باشگاه، پیاده‌روی، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری و… ازجمله ورزش‌هایی هستند که در فصل تابستان می‌توان آن‌ها را انجام داد؛ البته ورزش کردن در این فصل سال قواعدی دارد. برای مثال، پوششی که برای ورزش‌ در تابستان انتخاب می‌شود، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا احتمال تعریق و گرمازدگی حین فعالیت‌های ورزشی در این فصل از سال بسیار زیاد است. لباس ورزشی مناسب در هوای گرم ویژگی‌هایی دارد که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

جنس پارچه لباسی ورزشی مناسب تابستان

اولین نکته‌ای که برای انتخاب لباس ورزشی مناسب در هوای گرم باید به آن توجه کرد، جنس پارچه است. هر پارچه‌ای برای فصل تابستان مناسب نیست. لباس‌های ورزشی تابستانه باید دارای پارچه‌های خنک و راحت باشند تا تعریق بدن را به حداقل برسانند یا در اثر تعریق به بدن نچسبند. بهترین جنس پارچه برای تولید لباس ورزشی مناسب هوای گرم تابستان عبارت‌اند از:

  • پنبه: پارچه‌های نخ پنبه یا به اختصار نخی، بهترین الیاف برای لباس تابستانی را دارند. این پارچه‌ تنفس‌پذیر است و هوا را در داخل لباس به جریان می‌اندازد، درنتیجه، از تعریق بدن جلوگیری می‌کند و مانع بو گرفتن لباس‌ها می‌شود.
  • فلامنت: این پارچه از الیاف پلی‌استر تهیه می‌شود که کشسانی و انعطاف‌پذیری بالایی دارد و مناسب هوای گرم است. از مهم‌ترین ویژگی‌های فلامنت می‌توان به جذب تعریق اشاره کرد که باعث خشک نگه‌داشتن پوست حین ورزش می‌شود.
  • اسپندکس: از دیگر پارچه‌هایی که برای لباس ورزشی مناسب در هوای گرم می‌توان از آن‌ استفاده کرد، اسپندکس است. این پارچه خاصیت کشسانی بالایی دارد و برای فصل تابستان بسیار راحت و لطیف است.

Artboard 2 1

سایز لباس ورزشی مناسب هوای گرم

در انتخاب سایز لباس ورزشی باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که کاملا متناسب یا فیت اندام شما باشند. لباس‌های بیش از اندازه تنگ مانع انجام حرکت ورزشی می‌شوند و لباس‌های بیش از اندازه گشاد نیز در ورزش کردن اختلال ایجاد می‌کنند، اما در فصل تابستان قاعده فرق می‌کند. در فصل تابستان بهتر است لباس‌ها کاملا با سایز بدن شما مطابقت داشته باشند و نهایتا یک سایز بزرگ‌تر باشند تا در اثر تعریق به بدن نچسبند. لباس‌های بیش از اندازه گشاد دست‌وپاگیر هستند و لباس‌های تنگ باعث کشیده شدن پوست و مشکلاتی مانند عرق‌سوز شدن می‌شوند. اگر اهل ورزش کردن در فضای باز هستید، به‌عنوان لباس ورزشی مناسب در هوای گرم به سراغ لباس‌های آستین بلند بروید.

رنگ لباس ورزشی مناسب هوای گرم

برای انتخاب لباس ورزشی مناسب در هوای گرم باید به رنگ لباس هم توجه کنید. در فصل تابستان آفتاب مستقیم می‌تابد و شدت بیشتری دارد، بنابراین نباید به سراغ رنگ‌های تیره که جاذب نور خورشید و گرمای آن هستند، بروید. به‌ویژه اگر اهل ورزش در فضای باز باشید، استفاده از رنگ تیره تعریق بدن را افزایش می‌دهد و باعث از بین رفتن آب میان‌بافتی بدن می‌شود. از طرفی، تعریق و کثیفی روی رنگ‌های روشن زودتر دیده می‌شود که نوعی هشدار برای تمیز کردن به‌موقع لباس محسوب می‌شود؛ البته برای ورزش در فضای بسته مانند سالن یا باشگاه می‌توانید لباس‌های تیره را نیز انتخاب کنید.

زمان مناسب ورزش در هوای گرم

برای ورزش راحت در فصل تابستان علاوه‌بر لباس مناسب، زمان صحیح ورزش کردن اهمیت دارد. اگر به ورزش‌های داخل سالن علاقه دارید، محدودیتی در انتخاب زمان برای شما وجود ندارد، اما اگر ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، دو، کوه‌نوردی یا دوچرخه‌سواری انتخاب شما برای فصل تابستان است، باید ساعت‌های ابتدایی صبح و عصر تا انتهای شب را برای ورزش انتخاب کنید. در این ساعات هوا خنک‌تر است و تعریق کمتر می‌شود و درنتیجه، عملکرد بدن برای فعالیت‌های ورزشی بیشتر خواهد شد.

انواع لباس ورزشی مناسب هوای گرم

انواع مختلفی از لباس‌های ورزشی وجود دارند که به‌عنوان لباس ورزشی مناسب در هوای گرم تابستان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، در ادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ست تیشرت و شلوارک مردانه کد SEM0200 - مدل چیتا اتم

 

• تاپ یا رکابی ورزشی: این مدل از لباس ورزشی بهترین انتخاب برای آقایان، به‌خصوص برای ورزش کردن در هوای آزاد، به‌شمار می‌رود. باز بودن این لباس مانع عرق کردن بدن می‌شود و درصورت تعریق هم از خیس شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می‌کند.
• شلوارک و شورت ورزشی: ست شلوارک و شورت ورزشی به‌همراه بلوز یا تاپ ورزشی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها جهت ورزش در باشگاه و سالن‌های زنانه انتخابی مناسب است.
• تی‌شرت تنفس‌پذیر: در روزهای گرم تابستان استفاده از تی‌‌شرت‌های تنفس‌پذیر برای ورزش کردن توصیه می‌شود. این مدل لباس ورزشی هوا را از خود عبور می‌دهد و باعث خشک و خنک ماندن پوست می‌شود.
• کفش‌های پارچه‌ای: کفش‌های ورزشی با رویه پارچه‌ای که قابلیت تنفس دارند و هوا را در داخل کفش به جریان می‌اندازند، برای فصل تابستان انتخابی مناسب محسوب می‌شوند. این مدل کفش‌ها از تعریق پا و جمع شدن باکتری میان انگشتان جلوگیری می‌کنند.

 

نکات بهداشتی لباس برای هوای گرم

به‌جز انتخاب لباسی با رنگ و جنس مناسب، رعایت نکات بهداشتی لباس‌ در هوای گرم تابستان هم برای ورزش‌کاران حائز اهمیت است. در مورد لباس‌های ورزشی تابستانی باید به چند نکته مهم توجه کنید. این نکات عبارت‌اند از:
• همان‌طورکه گفته شد، بهتر است رنگ‌های روشن را برای لباس ورزشی تابستانی انتخاب کنید تا آلودگی را زودتر نشان دهند و به‌موقع برای شستن آن‌ها اقدام کنید.
• بعد از هربار ورزش کردن لباس خود را بشویید و درصورتی‌که امکان شست‌وشوی لباس را ندارید آن را در هوای آزاد و مقابل آفتاب قرار دهید.
• برای شستن لباس به جنس پارچه و ویژگی‌های آن دقت کنید تا لباس در اثر شست‌وشوی بیشتر، بافت و حالت خود را از دست ندهد.
• برای شستن لباس‌های ورزشی در تابستان از مقدار کم مواد شوینده استفاده کنید تا بافت لباس آسیبی نبیند.
• از سفیدکننده یا شوینده‌های فوری و قوی برای شست‌وشوی لباس‌های ورزشی در تابستان استفاده نکنید، زیرا به‌شدت باعث آسیب دیدن پارچه می‌شوند.
• پیش از پوشیدن لباس از محصولات ضد تعریق استفاده کنید تا در فعالیت‌های ورزشی سبک، لباس کمتر بو بگیرد.

اتم تولیدکننده پوشاک ورزشی زنانه و مردانه

پوشیدن لباس ورزشی مناسب در هوای گرم تابستان مانع تعریق بیش از اندازه و گرمازدگی می‌شود و عملکرد بدن برای انجام فعالیت‌های ورزشی را بهبود می‌بخشد. برای انتخاب لباس ورزشی مناسب باید به نکات مختلفی توجه کرد که در این مطلب مهم‌ترین آ‌ن‌ها را بررسی کردیم. برای خرید انواع لباس ورزشی برای فصل‌های مختلف سال، به‌خصوص تابستان، می‌توانید به وب‌سایت برند اتم مراجعه کنید. اتم، تولیدکننده تخصصی پوشاک ورزشی مردانه و زنانه در ایران است که در تولید محصولات خود از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌کند. محصولات این برند در کنار کیفیت قابل‌قبول، از قیمت مناسبی نیز برخوردارند که خرید از اتم را از چند جهت برای مشتری به‌صرفه‌ می‌کند.

webrasam_developer
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *