ساک ورزشی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

ساک ورزشی مدل کد 101 - مدل اسپیشیال اتم

امروزه مدل‌های مختلفی از انواع ساک‌های ورزشی در بازار موجود هستند و گاهی‌‌اوقات انتخاب از بین آن‌ها به امری دشوار تبدیل می‌شود. استفاده از یک ساک مناسب نه‌تنها می‌تواند انگیزه رفتن به باشگاه را تقویت کند، بلکه تاثیر مستقیمی روی سلامت دارد. برای این‌که بتوان بهترین ساک ورزشی را خریداری کرد، لازم است تا همواره برخی نکات را مدنظر داشت. در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌های ساک‌های ورزشی خواهیم پرداخت تا اگر شما نیز قصد خرید این محصول را داشتید، بتوانید با آگاهی بیشتری تصمیم‌‌ بگیرید.

 

ساک ورزشی کد 100 - مدل بلک اتم
مهم‌ترین ویژگی‌های ساک‌های ورزشی

نه‌تنها هنگام خرید آنلاین ساک ورزشی، بلکه هنگام خرید حضوری این محصول نیز باید به چهار ویژگی توجه داشت. این ویژگی‌ها را در ادامه خواهیم گفت.

ساخته‌شده از نایلون، پلی‌استر یا چرم

بهترین ساک‌های ورزشی از جنس نایلون، پلی‌استر یا چرم ساخته می‌شوند. ساک‌های نایلونی وزن بسیار پایینی داشته و درعین‌حال، از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این ساک‌ها در تماس با آب آسیب نمی‌بینند و احتمال ساییده‌شدن آن‌ها نیز بسیار پایین است؛ علاوه‌براین، تنوع مدل زیادی دارند و در اغلب وب‌سایت‌هایی که در زمینه فروش اینترنتی ساک ورزشی فعالیت می‌کنند، می‌توان اجناس متفاوتی را پیدا کرد.
ساک‌هایی که از پلی‌استر ساخته شده‌اند نیز در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرند. پلی‌استر ماده‌ای بسیار مقاوم است که نه‌تنها تماس با آب، بلکه قرارگرفتن مداوم در معرض نور خورشید نیز نمی‌تواند به آن آسیبی برساند. افرادی که در رشته‌های ورزشی تنیس، دومیدانی و … فعالیت دارند، بهتر است تا نسبت به تهیه ساک‌های پلی‌استری اقدام کنند.
اگر قیمت ساک ورزشی چندان مهم نباشد و محدودیتی در بودجه وجود نداشته باشد، ساک‌های ورزشی چرمی می‌توانند انتخابی لوکس و بی‌اندازه جذاب باشند. جنس چرم علاوه‌بر مقاومت بالایی که دارد، ظاهری بسیار آراسته داشته و جلوه‌ای خاص را به استایل یک ورزشکار می‌بخشد.

sport bag 10 min

سایز مناسب و فضای کافی

مناسب‌بودن سایز و داشتن فضای کافی، یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف‌های ورزشی محسوب می‌شود. طبیعی است که هر ورزشکار لوازمی ازجمله قمقمه آب، لباس ورزشی، مکمل غذایی و … همراه داشته باشد و یک ساک مناسب باید فضای کافی برای تمامی این وسایل را در اختیار وی قرار دهد.
بعضی از ورزشکاران، کفش‌های خود را نیز داخل کیف قرار می‌دهند. ساک ورزشی با جاکفشی نه‌تنها می‌تواند انتخابی جذاب برای این افراد باشد، بلکه به حفظ سلامت آن‌ها نیز کمک خواهد کرد؛ چراکه معمولا کفش‌ها آلوده هستند و ارتباط‌داشتن آن‌ها با سایر وسایلی که در کیف قرار می‌گیرند، می‌تواند امری خطرناک باشد.

ست تونیک، لگ، هدبند کد SEW0000 - مدل ترما اتم

وزن کم

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشت، وزن کم کیف ورزشی است. طبیعی است که هنگام خرید حضوری بتوان به‌سادگی سنگین یا سبک‌بودن کیف را تشخیص داد؛ اما هنگام خرید اینترنتی ساک ورزشی که چنین امکانی وجود ندارد، باید حتما از بخش توضیحات محصول به وزن آن توجه کرد. معمولا تمامی سایت‌هایی که به فروش اینترنتی ساک ورزشی مشغول هستند، در قسمت توضیحات محصول، وزن آن را نیز ذکر می‌کنند.

بند نگه‌دارنده مقاوم

داشتن یک بند نگه‌دارنده، مقاوم از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که ساک‌های ورزشی باید داشته باشند. گاهی‌اوقات وسایل زیادی داخل کیف قرار داده می‌شوند و درصورتی‌که بند آن‌ها تحمل کافی نداشته باشند، به‌راحتی پاره خواهند شد. طبیعی است که تعمیر این بند روی ظاهر کیف تاثیر گذاشته و از جلوه آن می‌کاهد.
مقاوم‌بودن بند نگهدارنده برای انواع ساک ورزشی جا کفشدار اهمیت بالاتری دارد. بااین‌که امروزه کفش‌ها از جنس‌های سبکی ساخته می‌شوند؛ اما بااین‌حال هنوز هم برخی از کفش‌های ورزشی از وزن بالایی برخوردار بوده و درصورتی‌که بند نگه‌دارنده کیف تحمل کافی نداشته باشد، ممکن است آسیب ببیند.

sport bag 3 min 1

ایجاد جریان هوای مناسب داخل کیف

از دیگر نکاتی که چه هنگام خرید حضوری و چه هنگام خرید آنلاین ساک ورزشی باید به آن توجه داشت، ایجاد جریان هوای مناسب داخل کیف است. باتوجه‌به این‌که تعریق زیادی در لباس‌‌های ورزشی صورت می‌گیرد، برای این‌که بوی بدی در ساک ایجاد نشده و از رشد باکتری‌ها نیز جلوگیری شود، باید جریان هوای مناسبی داخل کیف ایجاد شود. لازم به ذکر است که این نکته برای انواع ساک ورزشی با جاکفشی اهمیت بالاتری پیدا می‌کند.
برای این‌که بتوان از ایجادشدن جریان هوای مناسب داخل ساک اطمینان پیدا کرد، بهتر است محصولی را خرید که پارچه آن ساختاری مشبک یا توری دارد. این پارچه‌ها معمولا به‌خوبی هوا را از خود عبور داده و جریانی مناسب را ایجاد می‌کنند. جالب است بدانید که ساک‌های ورزشی چرمی نیز توانایی خوبی در به‌جریان درآوردن هوا دارند؛ بااین‌که در نگاه اول امکان ورود و خروج هوا به این ساک‌ها وجود ندارد، اما ساختار میکروسکوپی چرم به‌گونه‌ای است که به هوا اجازه عبور و مرور می‌دهد.

رکابی حلقه‌ای لیزری مردانه کد TOM0104 - مدل پاور اتم
در این مطلب، سعی کردیم تا با ارائه نکاتی کلیدی شما را در تهیه بهترین ساک ورزشی راهنمایی کنیم. همان‌طورکه گفته شد بهترین ساک‌ها از جنس نایلون، پلی‌استر یا چرم هستند که قیمت ساک ورزشی چرمی از سایر آن‌ها بالاتر است؛ همچنین ذکر شد که داشتن سایز مناسب و فضای کافی، وزن کم، داشتن بند نگه‌دارنده مقاوم و ایجاد جریان هوای مناسب داخل کیف، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که هنگام خرید اینترنتی ساک ورزشی باید به آن‌ها توجه داشت. اگر قصد خرید ساک ورزشی با طراحی و دوخت حرفه‌ای را دارید، ما در مجموعه اتم منتظر شما هستیم.

webrasam_developer
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *