علائم روی لباس و معنای آن‌ها

p1 min

آیا با دیدن علائم روی لباس دچار سرگیجه می‌شوید و نمی‌توانید معنای آن‌ها را به‌درستی بفهمید؟ آیا اصلا به دستورالعمل اتیکت لباس برای شستن آن دقت می‌کنید؟ این علائم برای نحوه شستشو و اتوکشی لباس ارائه شده‌اند تا پارچه لباس شما آسیب نبیند. بعضی از لباس‌ها به اندازه یک دفترچه کوچک دستور شستشو دارند. در این مطلب، سعی داریم شما را با علائم شستشوی لباس آشنا کنیم.

علائم شستشوی لباس

علامت اتیکت لباس درواقع، به‌عنوان یک راهنما برای شستشوی صحیح آن ارائه شده است که با عمل کردن به آن، لباس شما طول عمر بیشتری خواهد داشت. این علائم می‌توانند اطلاعاتی را در مورد جنس پارچه لباس، حساسیت آن به دمای سرد و گرم، شوینده‌ها و نحوه اتوکشی لباس ارائه دهند. در ادامه، تمام این علائم را به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

علائم عمومی شستشوی لباس

علائم شستشوی لباس روی اتیکت آن معانی مختلفی دارد. علائم عمومی شستشوی لباس، اطلاعات زیر را در اختیار ما قرار می‌دهند:

• شستشو با ماشین لباس‌شویی: اگر روی اتیکت لباس، علامت وان یا لگن وجود داشته باشد، یعنی می‌توانید لباس را داخل ماشین لباس‌شویی بشویید.

• وجود علامت ضربدر روی وان، به این معنا است که نباید لباس را داخل ماشین لباس‌شویی بشویید.

• وجود علامت دایره روی اتیکت لباس، به این معنا است که لباس را فقط باید به خشک‌شویی بسپارید.

• وجود علامت ضربدر روی دایره، به این معنا است که خشک‌شویی برای لباس جایز نیست.

• شستشو با دست: اگر روی اتیکت لباس، علامت وان و دستی داخل آن دیده شود، یعنی لباس را باید با دست بشویید.

علائم عمومی شستشوی لباس

علائم مربوط به شستشو با ماشین لباس‌شویی

 

این روزها بیشتر لباس‌ها را با ماشین لباس‌شویی می‌شوییم. پس چه بهتر است که برای حفظ دوام لباس‌ها، به علائم شستشوی لباس دقت کنیم. این علائم روی اتیکت لباس معانی مختلفی دارند که عبارت‌اند از:

• اگر روی اتیکت لباس شما علامت وان وجود داشته باشد، می‌توانید آن را داخل ماشین لباس‌شویی بشویید.

• عدد روی وان نشان‌دهنده حداکثر حرارت مجاز آب برای شستشوی لباس است.

• تعداد خطوط زیر وان یا لگن، نشان‌دهنده میزان مجاز چرخش و آبکشی لباس در ماشین لباس‌شویی است. عدم وجود خط به این معنا است که می‌توانید لباس را به‌صورت معمول، شسته و آبکشی کنید. وجود یک خط به این معنا است که باید سرعت چرخش ماشین لباس‌شویی را کاهش دهید. وجود دو خط به معنای شستشوی ملایم است که می‌توانید آن را به‌صورت معمول، چرخانده و آبکشی کنید.

p3 min
علائم شستشوی لباس با دست

برخی از لباس‌ها را نباید داخل ماشین لباس‌شویی بیندازید و بهتر است آن‌ها را با دست بشویید تا دوام آن‌ها تضمین شود. برچسب شستشوی لباس با دست طرح واضحی دارد که به‌این‌ترتیب، شما را راهنمایی می‌کند:

• اگر اتیکت لباس شما طرح یک لگن و دست داخل آن را داشته باشد، می‌توانید لباس را با دست و با دمای زیر ۴۰ درجه بشویید.

• شستشو با دست بیشتر برای پارچه‌های ظریفی مانند ترمه یا ابریشم مناسب است، زیرا شستشو با دست، مانع آب رفتن آن‌ها می‌شود.

• اگر روی اتیکت لباس، علامت پیچاندن پارچه وجود داشته باشد؛ شما می‌توانید لباس را بعد از شستشو بچلانید و آب‌گیری کنید.

• اگر روی علامت آب‌گیری لباس، ضربدر وجود داشته باشد؛ چلاندن لباس مجاز نیست.

p4 min
علائم مربوط به خشک‌کردن لباس

باتوجه‌به جنس لباس، علائم مربوط به خشک‌کردن آن نیز متفاوت خواهد بود؛ بنابراین، باید پیش از خشک‌کردن لباس در ماشین لباس‌شویی، به این علائم شستشوی لباس دقت کنید:

• اگر علامت مربع با یک دایره توخالی روی اتیکت لباس وجود داشته باشد، به این معنا است که می‌توانید آن را داخل خشک‌کن قرار دهید.

• تعداد نقطه‌های درون دایره، نشان‌دهنده دمای مجاز خشک‌کن ماشین لباس‌شویی است. یک نقطه به معنای دمای پایین است. دو نقطه یعنی با دمای متوسط می‌توانید لباس را خشک کنید و سه نقطه به این معنی است که لباس شما باید در دمای بالای خشک‌کن، خشک شود.

• اگر روی علامت دایره درون مربع، یک ضربدر وجود داشته باشد، نباید لباس را داخل خشک‌کن بیندازید.

p5 min

علائم مربوط به استفاده از محلول سفیدکننده

استفاده از محلول سفیدکننده برای برگرداندن رنگ اصلی لباس‌های سفید از گذشته رایج بوده است. بااین‌حال، لازم است برچسب راهنمای شستشوی لباس را به‌دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا می‌توانید از وایتکس استفاده کنید یا خیر. این علائم سه حالت دارند: مثلث توخالی نشان‌دهنده مجاز بودن استفاده از سفیدکننده لباس است؛ علامت ضربدر روی مثلث به معنای این است که نباید از محلول سفیدکننده استفاده کنید؛ وجود دو خط اریب روی مثلث نیز به این معنا است که باید از محلول سفیدکننده بدون کلر برای سفید کردن پارچه لباس استفاده کنید.

p6 min
علائم مربوط به خشک‌شویی

این علائم شستشوی لباس، مخصوص خشک‌شویی‌ها است و برای شستشوی عادی لباس در منزل کاربرد ندارد. صرفا برای آشنایی بیشتر شما، معنای هر کدام از علائم مربوطه را ارائه می‌دهیم:

• دایره کوچک توخالی به این معناست که لباس شما باید در خشک‌کن خشک شود.

• حرف کوچک درون دایره نشان‌دهنده نوع ماده خشک‌کننده‌ای است که باید حین خشک‌شویی لباس استفاده شود.

• هرچه تعداد خطوط زیر دایره بیشتر باشد، باید خشک‌شویی لباس با احتیاط بیشتری انجام شود.

• اگر روی دایره، علامت ضربدر وجود داشته باشد، لباس نباید در خشک‌شویی شسته شود.

p7 min

علائم مربوط به اتوکشی لباس

اتوکشی لباس‌ها باید متناسب با جنس پارچه و با توجه به علائم شستشوی لباس انجام شود. در اینجا علامت اتیکت لباس برای اتوکشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

• علامت اتو توخالی به این معنا است که لباس خود را می‌توانید در هر دمایی اتو بکشید.

• هر چه تعداد دایره‌ها روی اتو بیشتر شود، باید لباس را با دمای بیشتری اتو بکشید. برای مثال، برای پارچه‌های ابریشمی و پشمی، یک نقطه روی اتو قرار می‌گیرد. برای الیاف مصنوعی دو نقطه و برای پارچه‌های کتان و نخ‌پنبه، سه نقطه قرار می‌گیرد.

• اگر روی اتو علامت ضربدر وجود داشته باشد، نباید لباس را اتو بکشید.

p8 min

اتم; تولیدکننده پوشاک ورزشی باکیفیت

اگر می‌خواهید لباس شما برای مدت طولانی عمر کند و دوام آن تضمین شود، باید به برچسب راهنمای شستشوی لباس دقت کنید. در این مطلب، سعی کردیم توضیحاتی را در مورد علائم شستشوی لباس ارائه دهیم. اگر لباس شما از الیاف باکیفیت تهیه شده باشد، می‌توانید آن را بدون دردسر، تا سال‌ها بشویید و بپوشید. فروشگاه اینترنتی اتم پلتفرمی عالی برای خرید انواع لباس ورزشی مردانه و زنانه است. در این وب‌سایت علاوه‌بر لباس، اکسسوری‌های ورزشی نیز به فروش می‌رسد. ورزش‌کاران خوش‌پوش، از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردار هستند و راحت‌تر در اجتماع به موفقیت دست پیدا می‌کنند. اتم با ارائه لباس‌های زیبا و باکیفیت، خوش‌پوشی را برای شما آسان می‌کند.

 

 

webrasam_developer
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *