تاثیر لباس ورزشی بر چربی سوزی

تصویر رکابی ورزشی مردانه کد TOM0106 - مدل پلاسما اتم

ورزش‌کردن یکی از روش‌های موثر در کاهش وزن است. حرکات ورزشی علاوه‌بر فرم‌دهی بدن، باعث تسریع متابولیسم، تعریق بیشتر و درنتیجه، چربی‌سوزی و کالری‌سوزی می‌شوند. لازمه شروع ورزش برای لاغری، تهیه لباس ورزشی مناسب است. استفاده از لباس‌های مرغوب و باکیفیت، به انجام هرچه بهتر تمرینات ورزشی کمک می‌کنند و بالارفتن کیفیت تمرینات نیز به لاغری و کاهش وزن بیشتر منجر می‌شود. در ادامه، تاثیر لباس مخصوص ورزشی بر چربی‌سوزی و نکات انتخاب لباس مناسب برای ورزش‌کردن را بررسی خواهیم کرد.

تصویر رکابی ورزشی مردانه کد TOM0106 - مدل پلاسما اتم

تاثیر لباس ورزشی در لاغری به چه صورت است؟

انجام صحیح حرکات ورزشی تاثیر زیادی در سلامت بدن دارد. یکی از تاثیرات انجام ورزش به‌شکل اصولی، چربی‌سوزی و لاغری است. مسائل زیادی تاثیر ورزش‌کردن برای سلامت بدن را بیشتر می‌کنند که ازجمله آن‌ها می‌توان به داشتن برنامه‌ای منظم برای انجام حرکات ورزشی، مداومت در ورزش‌کردن و پوشش مناسب اشاره کرد. پوشش و لباس ورزشی مناسب در عملکرد صحیح ورزشکاران تاثیر زیادی دارد. عدم استفاده از لباس مناسب و استاندارد، مانع انجام حرکات ورزشی می‌شود و این موضوع نیز تاثیر ورزش‌کردن را کاهش می‌دهد.
طرفی جنس و الیاف تولیدی بعضی از لباس‌های ورزشی به‌گونه‌ای است که چربی‌سوزی و لاغری را سرعت می‌دهند. لباس‌های مخصوص ورزش که از جنس مناسبی تهیه شده باشند، باعث انقباض عضلات بدن حین انجام تمرینات‌شده و فشار به عضلات را بیشتر می‌کنند. نتیجه این موضوع افزایش چربی‌سوزی و تلاش عضلات برای رسیدن به فرم ایده‌آل است. لباس‌های از جنس پلاستیک معمولا دارای این ویژگی هستند و با بالابردن تعریق و متابولیسم سلول‌ها به افزایش چربی‌سوزی و لاغری کمک می‌کنند.

men sport leg 5 min

مزایا و معایب استفاده از لباس ورزشی مخصوص برای چربی‌سوزی

استفاده از لباس مخصوص برای ورزش‌کردن، به‌خصوص اگر با هدف لاغری و چربی‌سوزی باشد، مزایا و معایب مختلفی دارد. از مزایای پوشش استاندارد و مناسب ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• لباس‌های ورزشی اغلب از کشسانی برخوردار هستند که به انجام آزادانه و راحت حرکات ورزشی کمک می‌کند.
• بیشتر پارچه‌هایی که برای تولید لباس ورزشی استفاده می‌شوند، قابلیت تنفس‌پذیری دارند که مانع بالارفتن بیش‌ازاندازه دمای بدن می‌شوند.
• لباس ورزشی مناسب مانند لایه‌ای محافظ عمل می‌کند و از پوست در برابر نور آفتاب، ساییده‌شدن و… محافظ می‌کند.
پوشیدن انواع لباس ورزشی که تاثیر آن‌ها در چربی‌سوزی و لاغری بیشتر است، معایبی هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
• تعریق بیش‌ازاندازه یکی از مشکلات پوشیدن لباس‌های ورزشی مخصوص چربی‌سوزی مانند لباس‌های پلاستیکی است. تعریق اگر از حد نرمال خارج شود باعث کاهش آب بدن می‌شود.
• تحریک پوست یکی‌دیگر از مشکلات لباس‌های ورزشی است. منافذ پوست بعد از انجام فعالیت‌های بدنی باز می‌شوند و اگر نسبت‌به جنس لباس حساسیت داشته باشید، دچار مشکلاتی مانند التهاب و… خواهید شد.

نکات مهم انتخاب لباس مناسب ورزش

در انتخاب لباس مخصوص ورزشی باید به نکات مختلفی توجه کرد. این نکات که ویژگی‌های یک لباس ورزشی استاندارد و مناسب هستند، عبارت‌اند از:

تناسب با نوع تمرینات

اولین نکته برای انتخاب لباس ورزشی مناسب، تناسب آن با نوع تمرینات است. به‌طور مثال اگر برای چربی‌سوزی دوچرخه‌سواری را انتخاب کرده‌اید، علاوه‌بر تیشرت ورزشی مناسب نیاز به شلوارک ورزشی و کفش ورزشی مناسب هم دارید. برای شنا‌کردن به‌نوع خاصی از لباس‌های ورزشی و بدن‌سازی یا ورزش‌هایی مانند بوکس و رزمی هرکدام لباس مناسب خود را دارند.

توجه به زمان و مکان ورزش

یکی‌دیگر از نکاتی که برای انتخاب لباس مخصوص ورزش باید به آن توجه داشته باشید، زمان و مکان ورزش است. لباسی که برای تمرین در باشگاه استفاده می‌شود با لباس تمرین و ورزش در فضای باز متفاوت است؛ همچنین، لباس مخصوص تابستان با لباس ورزشی مخصوص زمستان تفاوت دارد.

رنگ مناسب

رنگ مناسب یکی‌دیگر از نکاتی است که در انتخاب لباس ورزشی باید به آن توجه کرد. رنگ پارچه در میزان جذب نور و دما تاثیر دارد، رنگ‌های تیره گرما را جذب خود می‌کند و تعریق بدن را افزاش می‌دهند، درنتیجه برای روزهای گرم سال مناسب نیستند. رنگ لباس در روحیه شما به‌عنوان ورزشکار نیز تاثیر دارد. برای مثال رنگ قرمز باعث افزایش انرژی و ضربان قلب می‌شود و به‌انجام تمریناتی که نیاز به تحرک بیشتر دارند، کمک می‌کند.

مانتو آیرو کد MAW0001 - مدل مانیا اتم

جنس مناسب

تیشرت، شلوار و هرکدام از لباس‌هایی که برای ورزش انتخاب می‌شوند باید از جنس مناسبی هم برخوردار باشند. برای ورزش با هدف لاغری و چربی‌سوزی انتخاب پارچه‌هایی که به فرم‌دهی بدن کمک می‌کند و متابولیسم سلول‌ها را افزایش می‌دهند، مناسب‌تر است. پارچه انتخابی باید رطوبت را جذب کند و مانع تعریق نشود تا فرایند چربی‌سوزی به‌درستی انجام شود.

تاپ سوزنی زنانه کد TOW0000 - مدل مایا اتم

برخلاف تصور بیشتر افراد انتخاب لباس ورزشی مناسب تنها برای زیبایی یا انجام راحت‌تر حرکات ورزشی نیست. با انتخاب لباس مناسب حتی می‌توان به چربی‌سوزی بیشتر کمک کرد و فرایند لاغری را سرعت بخشید. برای انتخاب لباسی که به چربی‌سوزی کمک کند باید به نکاتی توجه کنید که در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. انواع البسه ورزشی زنانه و مردانه متناسب با استانداردهای گفته‌شده، برای چربی‌سوزی و انجام راحت‌تر حرکات ورزشی را می‌توانید از اتم خریداری کنید. اتم با هدف کمک به ورزشکاران و ورزش‌دوستان، بهترین و مرغوب‌ترین لباس‌های ورزشی را تولید می‌کند.

webrasam_developer
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *