راهنمای جامع خرید لباس بدنسازی ایده آل

تصویر راهنمای جامع خرید لباس بدنسازی

حساسیت های انتخاب لباس بدنسازی

قطعا مانند انتخاب لباس‌های مهمانی و کلاسیک باید حسایت هایی در خصوص انتخاب لباس بدنسازی نیز وجود داشته باشد. مگر می‌توان مهمترین قسمت زندگی شما یعنی ورزش کردن در باشگاه که بیشترین تعریق، تنفس و نتیجه را برای سلامتی شما دارد نادیده گرفت.
به چه علت بسیاری از افراد در مکان‌هایی که در معرض دید و توجه همگان هستند توجه ویژه‌ای به لباس و نوع پوشش خود دارند اما در زمان ورزش به نوع پوشش و جنس، رنگ و پارچه لباس ورزشی خود اهمیت زیادی نمی‌دهند؟
اگر با خودتان صادق باشید در مکان‌هایی که شما را به عنوان ورزشکار خوش استایل یا انسانی عضلانی و متناسب تحویل می‌گیرند، مدیون ساعت هایی هستید که در باشگاه گذرانده‌اید.!

رنگ ها با شما صحبت می‌کنند

اگر می‌خواهید در مورد قدرت رنگ ها بدانید همین بس که درصد بالایی از خلق و خوی روزانه‌ی افراد با توجه به رنگ‌هایی که در اطرافشان است تغییر می‌کند.
تصور کنید انسانی غمگین و ناراحت هستید و وارد مجموعه‌ی بازی کودکان می‌شوید که آن فضای دیواره‌ها و وسایل آن‌جا، ترکیبی از آبی کم رنگ و صورتی هستند. رنگ هایی که شما را سریعا به یاد کودکی خود می‌اندازد.
بچه هایی را می‌بیند که با خنده و شادی در حال بازی کردن هستند و انگار بهترین لحظه ی زندگی‌شان همین لحظه است.

راهنمای خرید لباس بدنسازی

نظر متخصصین روانشناسی در مورد انتخاب رنگ‌های لباس ورزشی

پازل اول: تاثیر رنگ‌ها

کارشناسان معتقدند رنگ‌ها بیشترین تاثیر و عملکرد را برای ورزشکارانی دارند که در حال ورزش کردن با شدت‌های مختلف هستند. شما می‌توانید با انتخاب انواع رنگ‌ها در طول روز در زمان ورزش و یا اوقات دیگر به بهترین شکل روحیه و بُعد ذهنی خود را تقویت کنید. شما برای گرفتن بهترین نتیجه باید تمامی پازل‌ها را کنار هم بچینید تا بالاترین بازدهی را کسب کنید.

تاثیر رنگ ها بر انسان:

  • رنگ سبز: شادابی و سر زندگی
  • رنگ زرد: دوستی با طبیعت
  • رنگ آبی: آرامش و تقویت روح
  • رنگ قرمز: انرژی و نشاط
  • رنگ سفید: پاکی و صداقت همراه با انرژی مثبت
  • نارنجی: توجه به محیط اطراف

پازل دوم: انتخاب لباس مناسب هر تمرین

برای هر تمرین در هر روز نسبت به عضلاتی که تمرین می دهید می توانید انتخاب متنوع لباس بدنسازی خود را داشته باشید. مثلا برای روز سینه می توانید از رکابی های بدنسازی قهرمانی که ناحیه سینه را بهتر نشان می دهد استفاده کنید یا در روزهای پا می توانید از شلوارک های ورزشی با دامنه‌ی آزادی بیشتر و یا کشاله های کشسانی دار و یا لگ های ورزشی مردانه استفاده کنید.

پازل سوم: تنوع

تنوع همیشه می‌تواند شما را دگرگون کند. همانطور که تنوع در انجام حرکات مختلف ورزشی می‌تواند باعث رشد بیشتر و بهتر عضله‌ها شود انتخاب متنوع پوشاک بدنسازی می تواند در بهتر بودن شما کمک بسیاری کند.

تصویر راهنمای خرید لباس ورزشی

انتخاب تیشرت بدنسازی

تیشرت بدنسازی ایده آل برای بدنسازان طراحی و تولید می‌شود. به عنوان مثال در تیشرت‌های بدنسازی در برند اتم اندازه ی سرشانه‌ها و زیربغل‌ها به همراه سایز بازوان و باریکی کمر ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود که بدنسازان می توانند انتظار تیشرت بدنسازی ایده آل و شخصی دوزی شده‌ای را از تیشرت‌های بدنسازی اتم داشته باشند.

انتخاب شلوارک بدنسازی

شلوارک بدنسازی به اندازه‌ی تیشرت بدنسازی مهم و انتخاب آن حساس و دقیق باید صورت پذیرد. شلوار‌های بدنسازی به دو دسته کوچک‌تر نیز تقسیم می‌شوند:

  1. شلوارک بدنسازی
  2. شلوارک کشاله بدنسازی

در دو نوع بالا، از شلوارک بدنسازی برای روزهایی که می‌خواهید شلوارکی آزاد داشته باشید و شلوارک کشاله برای روزهایی که نیاز به دیدن عضلات پای خود دارید می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب ست ورزشی بدنسازی

خوشبختانه انتخاب ست بدنسازی با تنوع های زیادی برای آقایان و بانوان همراه است. برای آقایان می توان
ست رکابی + شلوارک بدنسازی
تیشرت + شلوارک بدنسازی
رکابی + لگ بدنسازی
تیشرت + لگ بدنسازی
رکابی + شلوارک + لگ
تیشرت + شلوارک + لگ
استفاده کرد که با توجه به تنوع در مدل‌های و طرح‌های ست لباس بدنسازی برای آقایان و خانم ها می‌توان بهترین نتیجه را کسب کرد. برای انتخاب سریع تر و راحت‌تر می‌توانید به قسمت ست لباس ورزشی مراجعه کنید.

انتخاب رکابی بدنسازی

رکابی بدنسازی را می‌توان مهمترین اجزاء لباس بدنسازی در نظر گرفت. در واقع چون بالا تنه بیشترین قسمت برای اثبات بدنساز بودن شماست توجه ورزشکاران بدنساز به رکابی بدنسازی همیشه ویژه و خاص بوده است.

انواع رکابی بدنسازی

برای انتخاب رکابی بدنسازی باید بدانید شما با چه نوع استایلی ارتباط برقرار می‌کنید و می‌توانید انتخاب خود را آزادانه داشته باشید.
برند اتم محصولات خود را از لحاظ استایل به سه دسته تقسیم کرده است.
1. Fit
2. Normal
3. Bag
در واقع سه نوع استایل رکابی بدنسازی جذب، معمولی و آزاد در برگیرنده‌ی تمامی سلیقه هایی می‌باشد که یک ورزشکار برای انتخاب رکابی بدنسازی ایده آل به آن نیاز دارد.
همچنین برند اتم از لحاظ نوع فعالیت و کاربرد، محصولات خود را به سه دسته تقسیم کرده است که برای دیدن کامل آن می توانید به Atom using مراجعه کنید.

رابطه ضریب هوشی افراد با انتخاب لباس ورزشی بدنسازی

اگر کمی دقت کنید مشاهده می‌کنید رشد و پیشرفت عضلانی و قرار گرفتن سطح ورزشکار در رده های جهانی تنها به استعداد و ژنتیک بر نمیگردد و عوامل دیگری نیز موثر می باشد. مثلا نظم و ثبات برنامه و متعهد بودن ورزشکار، بالا نگه‌داشتن روحیه خود در روزهای سخت تمرینی و …

انتخاب هوشمندانه لباس ورزشکار چیزی که در روز بارها و بارها خود را در آیینه با آن می‌بیند نهفته است و رابطه‌ی مستقیمی با ضریب هوشی ورزشکار دارد. در واقع رنگ‌ها کنترل کننده خلق و خو و شخصیت و نگرش افراد تا حد زیادی هستند و برای همین است جنبش‌های مختلف دارای رنگ سازمانی هستند. برندها دارای هویت رنگی هستند و همه و همه با رنگ‌ها جذابیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

developer_ghafari
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *