در روزگاری زیست میکنیم که حرکتکردن به سمت سبک زندگی سالم، یک امتیاز ویژه در کارنامه عمرمان به حساب میآید. داغبودن بازار گیاهخواری در میان کارشناسان تغذیه، رونق ورزش صبحگاهی در پارکهای سوتوکور این شهر و سبزشدن ایستگاههای کتابخوانی در فضای مجازی هم گواه ما بر این مدعاست. در این میان، درخشیدن در فعالیتهای ورزشی را باید گل سرسبد این امور دانست. فعالیتی که شور و انگیزه زیستن را در میان آواری از غم، اندوه و مصیبت در دلمان زنده نگاه میدارد. کمی جلوتر که بیاییم، میبینیم ورزش پای خود را از گلیمش درازتر کرده و قدم در دنیای مد هم نهاده است!
این تلاقی تحسینبرانگیز را میتوان جرقه آغاز به فعالیت برند اتم دانست. برندی که با تکیه بر ذرات کوچک اتم، مسیر صعبالعبور ورزشی را به شاهراهی هموار و لذتبخش برای افراد تبدیل میکند. شاید از شکوه و زیبایی بنای فوق مدرن معماری اتمیوم در بروکسل بلژیک چیزی به گوشتان خورده باشد؛ اتمیها با الهام از معماری بینظیر این بنا، اقدام به خلق برندی بیهمتا داشتهاند. برندی که با شعار “پرانرژی مثل اتم” تجربهای دیگر از ورزش را برای افراد به ارمغان میآورد.
برند اتمیوم با نام انحصاری اتم چگونه بوجود آمد؟
جمعی از جوانان خوش ذوق که در خارج ایران در حال تحصیل و تحقیق بودند در بروکسل بلژیک گرد هم آمده و با توجه به تخصصی که در طی چندین سال کسب کرده بودند قصد ایجاد برند پوشاک ورزشی با تکنولوژی و رویکرد جدیدی را گرفتند. پس از انجام تمامی مراحل و ثبت برند اتم یا اتمیوم که هم کلمهای ورزشی و انرژیی نهفته در درون داشت و هم نام بنای زیبای اتمیوم در بروکسل بلژیک بود این مسیر را با قدرت ادامه دادند.
پس از استارت فعالیت با دغدغهی اینکه مردم وطن عزیزمان لایق برتن کردن پوشاک با کیفیت هستند، ثبت برند و فعالیت در ایران هم گرفته شد و هم اکنون برند اتم در ایران در حال فعالیت میباشد. ازین رو چون یکی از دغدغه های مهم هر برند انتخاب نام و فلسفهی وجودی آن است، شاید باید برگی از درخت بر روی زمین بیفتد تا اتفاقی شگفت انگیز رخ دهد.
محمدرضا غفاری (بنیانگذار برند اتم) در کنار شرکای تجاری خود و دوستانی مختصصی که گرد هم آورده بود پس از چندین سال تحقیق و بررسی پیرامون حوزه پوشاک وزشی در ایران متوجه ضعف بزرگ تولیدات داخلی و هجوم برندهای خارجی به صورت اورجینال و کپی به بازار بود. آنها شاهد پراخت قیمتهای گزافی بود که به هیچ وجه با ارزش کالاهای خریداری شده منطبق نبود. ازین رو برند اتم در ایران استارت خورد.
کانسپت کلی شکل لوگوی اتم الهام گرفته از ظاهر اتمها و ساختمان اتمیوم بروکسل میباشد که توسط دایره ها و میله ها به هم متصل شده اند و نشان دهنده ی انسجام، قدرت و انعطافپذیری بالا میباشد.
همچنین ترکیب این 4 دایره با سه اتصال نشان دهندهی مفهوم اصلی اتم به معنی دارا بودن حداکثر انرژی و توان است.
لوگوی انحصاری اتم از چهار دایره به هم متصل شده با مرکزیت دایرهای بزرگتر و اتصال به سه دایرهی کوچکتر میباشد. این لوگو اشاره به تشکیلدهندگان اصلی کل هستی یعنی اتمها به عنوان پایه و اساس جهان هستی به عنوان دایرهای مرکزی و سه دایرهی دیگر سه عنصر اصلی تشکیل دهندهی جهان یعنی آب، خاک و هوا هستند که به دایره ی مرکزی متصل و وابسته میباشند.
لاین رانینگ (دویدن یا هوازی) برای تمرینات هوازی، پیاده رویهای صبحگاهی و تمرینات دسته جمعی با تکنولوژی A-DRY طراحی شده که بالاترین گردش هوا را برای شما به ارمغان می آورد.
تکنولوژی بکار رفته:
۱- ANTI-SWEAT
۲- A-DRY
۳- A-BREATH
۴- A-LIGHT
پوشاک اتم مناسب چه افرادی است ؟
اتم در دو لاین مردانه و زنانه برای سنین ۱۸ تا ۵۵ سال می تواند کاربردی و قابل استفاده باشد.
اما نام برندی که یک مجموعه میخواهد سرمایهی فکری، مالی و زمانی خود را برای آن صرف کند بسیار مهم است. نام برند میتواند همه چیز را تغییر دهد و یا همه چیز را خراب کند. پس از 2 سال جستجو و تست چندین کلمه با دوستان خود در بروکسل بلژیک که وظیفه طراحی و برنامه ریزی محصولات را بر عهده داشتند در مورد انتخاب برند در حال صحبت و مباحثه بودند که چشمش به ساختمان زیبا و منحصربفرد اتمیوم، بنایی منحصربفرد و بیاد ماندنی افتاد. انگار در میان تمام کلمات یک کلمه ساده اما عمیق، پررنگتر شد. اتمیوم، ترکیبی از اتم های به هم پیوسته بود. اتم ها پراز انرژی، شور و شوق و انگیزه اند.
اهمیت ورزش کردن ماموریت اصلی، اتم شد. نیاز بعدی در جامعه نگاه افراد به ورزش به دید سرمایه گذاری و اختصاص بالاترین سرمایهی هر فرد یعنی وقت او به ورزش بود. خلاء پوشاک مناسب حین ورزش و عدم توجه به کیفیت و اهمیت پوشاک ورزشی در رشته های مختلف ورزشی دغدغه ی بعدی تیم اتم شد. آیا می توان محصولاتی در حد و اندازه ی برندهای ورزشی خارجی تولید کرد که در ایران با قیمتی بسیار مناسب تر بتوان عرضه کرد؟ جواب مثبت بود.
ماموریت اتم MISSION:
ماموریت اتم نشان دادن اهمیت ورزش برای تمامی سنین بخصوص جوانان است چرا که آینده یک کشور در دست جوانان آن کشور است. در اهمیت ورزش همین بس که متخصصان مغز، تنها دو چیز را عامل اصلی بیش از ۸۰ درصد رشد مغز و اتصال کانال های جدید عصبی در مغز می دانند: 1. کسب تجربه های جدید در زندگی 2. ورزش (SPORT)
تکنولوژی بکار رفته:
• ANTI-SWEAT
• A-WARM
• A-SOFT
• A-DRY
• A-LIGHT
برای اولین باردر ایران اتم اقدام به همکاری جهت برگزاری اولین دوره ی مسابقات MMA در ایران کرد که به صورت رسمی برگزار شد، تا قبل از آن برگزاری اینگونه مسابقات به صورت زیرزمینی و غیررسمی در ایران برگزار می شد. و از طرفی ورزشکارانی که علاقه به این رشته داشتند با حضور در کشورهای مختلف در قفس مبارزه حاضر می شدند اما به دلایل مختلف باعث ناکامی اکثر ورزشکاران می شد. برای اولین بار سازمان ONFC با مدیریت استاد امید نوروزی توانست مسابقه ای بی حاشیه و سالم را زیر نظر فدراسیون های مربوطه و وزارت ورزش برگزار کند.
رضا غفاری مالک برند اتم در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: این مسابقه باید خیلی وقت پیش در کشور به صورت قانونی برگزار می شد. ما باید از مسیر درست و قانونی ورزشکاران را به سمت ورزش با کیفیت سوق دهیم.
اتم همراه قویترین مردان ایران یا مردان آهنین:
پوشاک ورزشی مردان آهنین در نوروز 1403 که در شبکه های تلویزیونی 3 سیما و شبکه ورزش پخش شد توسط برند اتم تولید و ارائه گردید.
با توجه به وضعیت آب و هوایی محل برگزاری مسابقات جزیره ی زیبای کیش، از پارچه های تخصصی با درصد کارشناسی پنبه و پلی استر اسفاده شد.
برخی از دستاوردهای اتم در سال های اخیر :
تحقیق بازار و به هم پیوستن اعضای اصلی اتم
1395
تاسیس اولین کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و اقدام به تولید برند اتم
1396
تاسیس دفتر مرکزی اتم
1397
استارت جذب عاملین فروش در سراسر کشور و کشورهای همسایه مانند ارمنستان، عراق، ونکوور
1398
تاسیس فروشگاه مرکزی اتم
1399
توسعه محصولات و تمرکز بر لاین های تخصصی ترینینگ، رانینگ و واکینگ
1400
ورود اتم به باشگاه های بدنسازی و امکان دسترسی راحت تر ورزشکاران جهت مشاهده، تست و خرید محصولات همکاری با تیم های باشگاهی و ملی در رشته های مختلف ورزشی
1401
قررداد همکاری با فانکشنال فیتنس ایران،فدراسیون پرورش اندام،فدراسیون فیتنس ایران،اسپارسرینگ مسابقات MMA سازمان ONFC برای اولین بار در ایران